ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ НЕДЕЛЮ ПАСХИ

СВЕТЛАЯ ПАСХАЛЬНАЯ ЗАУТРЕНЯ

О часе утреннем параекклисиарх взем благословение у настоятеля, исходит и ударяет в великое, и клеплет довольно. И вшед во храм, вжигает свещи вся, и кандила: устрояет же сосуды два со углием горящим, и влагает в них фимиама много благовоннаго, и поставляет един сосуд среди церкве, другий же во святом алтаре, яко да исполнится церковь вся благовония. Таже настоятель вшед во святый алтарь со иереи и диаконы, облачатся в весь светлейший сан. И раздает свещи братии, и вземлет Честный Крест: кадило же вземлет диакон. Иерей же святое Евангелие, ин иерей образ Воскресения Христова: и ставятся лицем на запад. И затворят врата церковная, яже к западу. Исходит настоятель со иереи в притвор, северными дверьми, предыдущим пред ним диаконом со двема свещами, и оба лика поюще

стихиру, глас 6:

Воскресе?ние Твое?, Христе? Спа?се, / А?нгели пою?т на небесе?х, / и нас на земли? сподо?би / чи?стым се?рдцем / Тебе? сла?вити.

Таже ударяют во вся кампаны и тяжкая, и клеплют довольно. И вшедше в притвор, станут со Евангелием, и со образом, лицем на запад, якоже указася прежде. Таже настоятель вземлет у диакона кадило в правую руку, Крест же в левую, и кадит образы, и клиросы, и братию по обычаю. Диакону же предносящу пред ним свещу горящу. Братия же вси стоят держаще свещи своя, со вниманием молящеся в себе, и благодаряще нас ради пострадавшаго и воскресшаго Христа Бога нашего. По скончании же каждения, приходит настоятель пред великия врата церкве, и покадит диакона, предстояшаго ему со свещею. Тогда взем кадило диакон от руку настоятеля, и покадит самого настоятеля. И паки восприим настоятель кадило, став пред церковными дверьми, зря на восток, и назнаменает великия врата церкве, [затвореная суща], кадилом крестообразно, трижды, держа в левой руце Честный Крест, и светильником стоящим со обою страну.

И велегласно возгласит:

Сла?ва Святе?й, и Единосу?щней, и Животворя?щей, и Нераздели?мей Тро?ице, всегда?, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в.

И нам отвещающим: Ами?нь.

Начинает настоятель, с прочими служители, велегласно настоящий тропарь, во глас 5:

Христо?с воскре?се из ме?ртвых, / сме?ртию смерть попра?в / и су?щим во гробе?х живо?т дарова?в.

И мы тойжде поем подобне, со сладкопением. Поется же сей тропарь трижды от настоятеля, и трижды от нас.

Таже настоятель глаголет стихи:

Первый стих: Да воскре?снет Бог, и расточа?тся врази? Его?, / и да бежа?т от Лица? Его? ненави?дящии Его?.

И на кийждо стих мы поем тропарь: Христо?с воскре?се: весь по единожды.

Вторый стих: Я?ко исчеза?ет дым, да исче?знут, / я?ко та?ет воск от лица? огня?. Христо?с воскре?се: единожды.

Третий стих: Та?ко да поги?бнут гре?шницы от Лица? Бо?жия, / а пра?ведницы да возвеселя?тся. Христо?с воскре?се: единожды.

Четвертый стих: Сей день, его?же сотвори? Госпо?дь, / возра?дуемся и возвесели?мся в онь. Христо?с воскре?се: единожды.

Слава: Христо?с воскре?се: единожды.

И ныне: Христо?с воскре?се: единожды.

Таже настоятель поет вышшим гласом: Христо?с воскре?се из ме?ртвых, / сме?ртию смерть попра?в. И отверзает врата.

Входит настоятель с Честным Крестом, предыдущим ему со двема лампадами, и братиям поющим: И су?щим во гробе?х живо?т дарова?в. Таже ударяют во вся кампаны и клеплют довольно, три звоны.

Вшед же настоятель со иереи во святый алтарь. И диакон глаголет ектению великую: Ми?ром Го?споду помо?лимся. Возглас: Я?ко подоба?ет Тебе? вся?кая сла?ва:

И начинает предстоятель канон, творение господина Иоанна Дамаскина. Глас 1. Ирмос: Воскресе?ния день: Ирмосы на 4: и тропари на 12, с припевы: Христо?с воскре?се из ме?ртвых. И паки последи кийждо лик ирмос. Последи же на сходе Катавасия, ирмос тойже: Воскресе?ния день: И по нем Xристос воскре?се: весь трижды. Творит же начало канона на куюждо песнь всегда предстоятель, десной или левой стране случившейся начати. И кадит в начале канона святыя иконы и оба лики, и братию по чину. И по коейждо песни бывает ектениа малая вне олтаря, якоже рехом, во святый сей день. Возглас внутрь олтаря от иереа. По 1-й песни поет десная страна. По 3-й же поет левая. Сице поем и по прочих песнех.

Канон, глас 1. Песнь 1.

Ирмос: Воскресе?ния день, / просвети?мся, лю?дие. / Па?сха, Госпо?дня Па?сха: / от сме?рти бо к жи?зни, / и от земли? к небеси?, / Христо?с Бог нас преведе?, / побе?дную пою?щия.

Припев: Христо?с воскре?се из ме?ртвых.

Очи?стим чу?вствия, и у?зрим / непристу?пным све?том / Воскресе?ния, Христа? / блиста?ющася, / и ра?дуйтеся, реку?ща, / я?сно да услы?шим, / побе?дную пою?ще.

Припев: Христо?с воскре?се из ме?ртвых.

Небеса? у?бо досто?йно да веселя?тся, / земля? же да ра?дуется, / да пра?зднует же мир, / ви?димый же весь и неви?димый: / Христо?с бо воста?, / весе?лие ве?чное.

Богородичны. Поем их с понедельника Светлой седмицы.

Слава: Умерщвле?ния преде?л сломи?ла еси?, / ве?чную жизнь ро?ждшая Христа?, из гро?ба возсия?вшаго днесь, / Де?во Всенепоро?чная, и мир просвети?вшаго.

И ныне: Воскре?сшаго ви?девши Сы?на Твоего? и Бо?га, / ра?дуйся со апо?столы Богоблагода?тная чи?стая: / и е?же ра?дуйся пе?рвее, я?ко всех ра?дости вина?, / восприя?ла еси?, Богома?ти Всенепоро?чная.

Таже ектениа, и возглас: Я?ко Твоя? держа?ва, и Твое? есть Ца?рство, и си?ла, и сла?ва Отца?, и Сы?на, и Свята?го Ду?ха, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди?те, пи?во пие?м но?вое, / не от ка?мене непло?дна чудоде?емое, / но нетле?ния исто?чник / из гро?ба одожди?вша Христа?, / в Не?мже утвержда?емся.

Припев: Христо?с воскре?се из ме?ртвых.

Ны?не вся испо?лнишася све?та, / не?бо же и земля?, и преиспо?дняя: / да пра?зднует у?бо вся тварь / воста?ние Христо?во, / в не?мже утвержда?ется.

Припев: Христо?с воскре?се из ме?ртвых.

Вчера? спогребо?хся Тебе? Христе?, / совостаю? днесь / воскре?сшу Тебе?, / сраспина?хся Тебе? вчера?, / Сам мя спросла?ви Спа?се во Ца?рствии Твое?м.

Слава: На нетле?нную жизнь / прихожду? днесь бла?гостию ро?ждшагося из Тебе?, Чи?стая, / и всем конце?м свет облиста?вшаго.

И ныне: Бо?га, Его?же родила? еси? пло?тию, из ме?ртвых, / я?коже рече?, воста?вша ви?девши, Чи?стая, лику?й, / и Сего? я?ко Бо?га Пречи?стая возвелича?й.

Таже ектениа, и возглас: Я?ко Ты еси? Бог наш, и Тебе? сла?ву возсыла?ем, Отцу?, и Сы?ну, и Свято?му Ду?ху, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в.

Ипакои, глас 4:

Предвари?вшия у?тро я?же о Мари?и, / и обре?тшия ка?мень отвале?н от гро?ба, / слы?шаху от А?нгела: во све?те присносу?щнем Су?щаго, / с ме?ртвыми что и?щете, я?ко челове?ка? / Ви?дите гро?бныя пелены?, тецы?те и ми?ру пропове?дите, / я?ко воста? Госпо?дь, умертви?вый смерть, / я?ко есть Сын Бо?га, спаса?ющаго род челове?ческий.

И чтение в Григории Богослове, егоже начало: На стра?жи мое?й ста?ну: По чтении же паки вжигают свещи братия.

Песнь 4.

Добавить отзыв
ВСЕ ОТЗЫВЫ О КНИГЕ В ИЗБРАННОЕ

0

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.

Отметить Добавить цитату